Primošten 2022, Chorvatsko

Bavaria 50 (2003, 15.43 m)

Na konci října 2022 jsem se vydal na svou první plavbu pod vedením zkušeného kapitána, která byla zároveň přípravou na získání chorvatského kapitánského průkazu Voditelj brodice kategorija B. Ještě před samotnou plavbou na moři jsem se poctivě připravoval z knih a absolvoval praxe v Českých Budějovicích na motorové lodi a na Lipně na plachetnici. Tento první týden na moři se stal mým hlavním zdrojem zkušeností, díky kterému jsem si následně troufl jet na loď pod mým vlastním velením.

mapa oceánu
  • Den 1: Primošten → Kakan
  • Den 2: Kakan → Šibenik
  • Den 3: Šibenik → Primošten
  • Den 4: Primošten → Veliki Drvenik
  • Den 5: Veliki Drvenik → Žirje
  • Den 6: Žirje → Šibenik → Primošten

Den 1: Můj první den strávený na moři jsme pluli jsme směrem k ostrovu Kakan, kde jsme zakotvili na první noc. Probíhalo také intenzivní opakování základů a teorie, abychom rozuměli fungování na moři.

Den 2: Druhý den jsme se věnovali manévrování s lodí a kapitán nám předával mnoho svých cenných zkušeností. Večer jsme přespali v maríně v Šibeniku, kde nás následující den čekaly zkoušky.

Den 3: Osudný den nadešel a já úspěšně podstoupil zkoušky na kapitanátu v Šibeniku. Protože nás na zkoušlu šla jen část, zbytek posádky se s kapitánem plavil po okolí a my volný čas využili k poznávání tohoto nádherného historického města. Šibenik je známý například katedrálou svatého Jakuba, která je zapsána na seznamu UNESCO a kterou můžete vidět na fotkách níže. Jakmile nás kapitán vyzvedl, tak jsme vypluli na mou první noční plavbu zpět do Šibeniku pro doplnění vody.

Den 4: Následující den jsme pluli jižně na Veliki Drvenik, kde jsem si vyzkoušel vyvázat záď lodě ke skále, což je způsob hojně využívaný v úzkých zátokách. Vše jsme stihli před západem slunce, který jsme si následně mohli vychutnat v pozadí ostrovu.

Den 5: První plavba, kdy jsme se více vzdálili od pevniny, vedla na ostrov Žirje a obklopeni mořem jsme vyzkoušeli lokální restauraci s čerstvými mořskými plody. Na kopcích Gradina a Gustijerna jsme objevili zbytky byzantských pevností z doby císaře Justiniána, které střežily bezpečnost zdejší vodní cesty.

Den 6: Průkaz Voditelj brodice kategorija B na mě už čekal na kapitanátu v Šibeniku, takže to byla naše první destinace. Následovala poslední část plavby a to vrátit loď do domovské maríny. Při této příležitosti jsme na celý týden vzpomínali a společně se divili, jak čas může tak rychle utéct. Z naprosto cizích lidí vznikla skvělá posádka, díky které si odnáším mnoho krásných vzpomínek.

Celkem jsme za týden napluli 131 námořních mil.

loď na voděosoba sedící u stolu s mapouplachetnice na voděbudova s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí.vojenská loď ve vodě
osoba pořizující selfie na lodiplachetnice ve voděskupina lodí na voděskupina budov s červenými střechami a vodní plochouskupina plachetnic na vodní ploše.západ slunce nad oceánem
loď na voděplachetnice ve voděskupina budov s červenými střechami a vodní plochouvojenská loď ve vodě
osoba pořizující selfie na lodiplachetnice na voděbudova s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí a kopule s kopulí.západ slunce nad oceánem
osoba sedící u stolu s mapouskupina lodí na voděskupina plachetnic na vodní ploše.

Web zdarma pro jachtaře, skippery a kapitány

Zdarma Vám zkopíruji můj web, platíte pouze za doménu (35 Kč / měsíc bez DPH) a hosting (200 Kč / měsíc bez DPH).

Dělám to z lásky k jachtingu ❤️ a touhy podpořit naši komunitu. Sdílejte tuto možnost s ostatními a pomozme si navzájem ke sdílení unikátních zážitků a zkušeností. 🌟